-
کشــــور
-
زبـــــان
-
زمـــــان169 دقیقه
-
رده سـنیPG-13
-
ژانــــــر
-
کارگـردان
-
نویـسنده
-
سـتارگـان
Interstellar
ریلویوز
کریستوفر نولان هرگز از چالش پا پس نکشیده و چالشی که با «بینستارهای» وارد آن شده میتواند حیرتآورترینشان باشد که خیلی بزرگتر از شرح وقایعِ عقب-به-جلوی «ممنتو»، تاثیرگذارتر و شوکهکنندهتر از پیچوتابهای «اینسپشن» و دلهرهآورتر از بازخوانی بتمن به عنوان منحصربهفردترین فرانچایز ابرقهرمانی قرن بیست و یکم است. «بینستارهای» همزمان تلاش علمی-تخیلی پُرخرج و قصهای بسیار سادهای دربارهی عشق و فداکاری است. فیلم در بخشهای مختلف پُرحرارت، نفسگیر، امیدوار و سوزناک است. «بینستارهای» دستاورد شگفتانگیزی است که حتما باید روی بزرگترین نمایشگرها و با بهترین سیستمهای صوتی ممکن، دیده شود. این فیلم برخلاف علمی-تخیلیهای عامهپسندِ شل و ولی که هالیوود معمولا ارائه میکند، یک علمی-تخیلی واقعی برای تشنگان این ژانر است.
لسآنجلستایمز
اگر علم بتواند روحانی شود، این یکی از خصوصیاتِ فیلمی از نولان خواهد بود که تا آنجا که امکان داشته، توسط دوربین فیلمبرداری شده و به صورت فیزیکی ساخته شده، نه با کامپیوتر. در حقیقت دوتا از فضاپیماهای فیلم وزنی بالق بر 1000 پوند داشته و در یخچالی در ایسلند سرهمبندی شدهاند. جایی که نقش یکی از سیارههای دورافتادهی داستان را هم برعهده دارد. اما بزرگترین دستاورد «بینستارهای» این است که تمام منطقهای نمادیناش جلوی بُعد شخصیاش را نمیگیرند. جلوی داستانی که میفهمد خصوصیاتی که ما را به عنوان انسان معرفی میکنند، از ویژهترین جلوهها هستند.
هالیوود ریپورتر
با تمام جنبههای ماجراجویانه و آیندهبینیهایش، «بینستارهای» خیلی زیاد در احساساتِ زمینی و واقعیتهای علمی ریشه دوانده است و کمتر برای قدم گذاشتن در مخاطراتِ ناشناختهها و آن اتفاقات واقعا خطرناک دست به کار میشود. فیلم در بخشهایی شگفتانگیز است اما مهم نیست چقدر گفتگوها از حضور یک «روح» خبر میدهند یا چندبار شعر «به درون این شبِ آرام پا مگذار» از دیلین توماس و آن بخش معروفاش «برآشوب، برآشوب دربرابر جان دادنِ نور» تکرار میشود، فیلم هرگز نمیتواند وحشت ناشی از پوچی و بینهایت را منتقل کند. «بینستارهای» به طرز خوشبینانه و انسانگرایانهای میگوید که اگر نور به آرامی درحال جان دادن در جایی باشد، شاید بتوان رونوشتی مناسب از آن را به عنوان جایگزین پیدا کرد. ولی در اینجا خبری از برآشوبیدن نیست. فقط همان باور سالم به شهامتِ یانکیوار به سبک قرن بیستم یافت میشود. اینکه آیا این الگو در این روزها به تنهایی کافی است، سوال دیگری است.
- Dreaming of the Crash
- Cornfield Chase
- Dust
- Day One
- Stay
- Message From Home
- The Wormhole
- Mountains
- Afraid of Time
- A Place Among the Stars
- Running Out
- Im Going Home
- Coward
- Detach
- S.T.A.Y
- Where Were Going
- First Step
- Flying Drone
- Atmospheric Entry
- No Need To Come Back
- Imperfect Lock
- What Happens Now
- Do Not Go Gentle Into That Good